miercuri, 7 decembrie 2016

Ce am învățat în două luni de SuperBlog?



   Unii dintre voi știți că în lunile octombrie și noiembrie am participat la cea de-a 13-a ediție a concursului pentru bloggeri SuperBlog 2016. A fost o experiență deosebită, motiv pentru care am ales să îi dedic un articol pe blog. Dacă citești asta și ai îndoieli dacă ar trebui să participi sau nu, în continuare am să îți prezint motive pentru care merită să participi.

    M-am înscris la SuperBlog anul acesta din simplul motiv că voiam să am o activitate constantă pe blog. Nu îmi doream nici premii, nici locul întâi, voiam pur și simplu să am despre ce scrie. Cred că aceasta este atitudinea care nu mi-a permis să mă dau bătută după a 8-10-a probă. Surpriza mare a apărut atunci când mi-am dat seama că nu scriu aiurea, ba chiar scriam bine, notele erau pe măsură și am împușcat și câteva premii, unele mai folositoare ca altele.





   Cred că cel mai mare câștig din această ediție este faptul că am învățat cum să îmi stimulez creativitatea. Competiția se vrea a fi un concurs de blogging creativ, unii spun că este de advertoriale creative. Oricum ar fi, creativitatea este cheia. M-am surprins cu idei de care nu îmi credeam creierul meu chinuit în stare, idei care i-au sensibilizat și pe cititori, și mai mult decât orice premiu, am câștigat o audiență.

    Cu toate acestea, am învățat că creativ nu este de ajuns, și creativ nu înseamnă și bun. Este un echilibru de care s-a tot vorbit ediția aceasta pe care dacă îl găsești e bine, dacă nu aia e. De asemenea, nici umoristic nu înseamnă creativ. Cine mă citește știe că mie îmi place să scriu cu umor, eu încă cred că umorul prinde la public, dar în cadrul unui advertorial umorul este depreciat în favoarea textelor mai „filosoafe” așa. M-am prins de asta cam după a cincea probă, dacă îmi aduc bine aminte, dar la umor nu am putut renunța în totalitate nici atunci, și cred că asta mi-a furat niște punctulețe.

   Am învățat că nu are rost să scrii o contestație pe stil nervos. Fiecare am avut dreptul la trei contestații. Când am formulat prima contestație am fost foarte hotărâtă, și cred eu, exagerând evident, puțin nerespectuoasă. A doua contestație a fost mult mai bine. Ca idee generală, încercă să apreciezi efortul juriului de a juriza chiar dacă nu ești de acord cu jurizarea lui. Scrie și contestația în mod creativ, poate va prinde mai mult decât una în care îți ceri vehement drepturile.

    Am învățat că documentarea este mama ei. Unii sponsori vor vrea reclamă pe față, alții apreciază subtilitățile. Problema este că nici unul dintre ei nu îți va spune asta în față, va trebui să ghicești. Documentarea este salvarea ta. Vezi ce reputație are o companie. E cunoscută? Atunci nu are rost să o ridici în slăvi. Câteva subtilități vor fi mai mult decât suficiente. Dacă sponsorul nu este cunoscut, ba chiar aduce pe piață un concept mai nou, atunci e clar că va trebui să dai mai multe informații despre companie. Cu atenție însă, astfel încât reclama să nu fie violentă.

    Ultimul lucru pe care îl înveți în SuperBlog este acela că poți. Poți să scrii articole timp de două luni, chiar dacă inițial, tu care nu ai citit regulamentul ca lumea, credeai că e vorba de doar o lună. Poți să scrii un advertorial despre navigații auto chiar dacă tu ai pus mâna pe volan doar pentru a te juca vrum vrum! Poți să scrii chiar dacă ești rupt de oboseală, nu ai nicio idee, e gălăgie în jurul tău, și poți chiar să iei notă mare. Poți să reziști în competiție chiar dacă știi destul de bine că nu o să ocupi niciun loc pe podium.

   La sfârșit nici nu contează atât de mult dacă ai câștigat sau nu ceva. Oricum ești câștigător de experiență (oricât de trist ar suna), și ești câștigător de prieteni în blogosferă, lucru extrem de important. Dacă vei participa recomand cu tot dragul să îți înscrii măcar odată articolul la 23:59 în platformă. Așa adrenalină guști mai rar. Eu am fost cuminte și am înscris toate articolele la timp, dar am avut ocazia să ajut pe cineva să îl înscrie la ora aia și chiar mă bucur că am trăit și experiența aceasta.

   Cu siguranță am ratat multe alte aspecte pe care le-aș fi putut menționa dar ma rezum la atât. Era să uit! Felicitări Eugen Zăvoianu, Olimpia Săpunaru și Oana Grozavu pentru podium! Felicitări tuturor celorlalți pentru străduință și perseverență. Am uitat să vă spun că eu am terminat pe locul șase. Acuma știți. Aștept păreri, sfaturi, povești, ce vreți voi în comentarii. V-am pupat!

3 comentarii:

  1. Mulțumim, Hadasa! Felicitări și ție! Mi-a făcut plăcere să te citesc și voi continua să o fac. :) Astăzi postez și eu articolul meu despre SuperBlog, chiar eram curioasă câte dintre idei se regăsesc în articolele noastre, pentru că, în definitiv, este vorba de lucruri trăite și simțite de noi toți. Te pup și succes în continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca te cuosteam inainte de Superblog dar imi aduc aminte cateva articole de-ale tale fabuloase.
    Am participat pentru prima oara la Superblog si nu-mi pare rau. Probabil ca daca prima nota era 67 .... cea de la traducatori, cursul evolutiei mele ar fi fost altul. Ma lasam de sportul asta.
    Ma bucur ca te-am cunoscut si ca am avut ocazia sa te citesc. pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari! :) mie tot stupid mi se pare sa inscrii articolul la 23:59 dar poate nu inteleg eu bine.

    RăspundețiȘtergere