sâmbătă, 31 decembrie 2016

Cu drag, 2016!



       Dragă 2017,

    În câteva ore tu vei fi cel ce îmi va lua locul. Oamenii deja te așteaptă cu nerăbdare și entuziasm. Ți-au plănuit multe petreceri presărate cu șampanie și artificii. Am fost și eu acolo, știu cum e. Oamenii te iubesc, practic lumea e a ta. Eu voi dispărea curând din centrul de interes al oamenilor și îmi voi face apariția doar în rubricile de amintiri, în certificate de naștere, căsătorie sau deces și în cărțile de istorie. Tu ești cel care îmi va lua locul în colțul de hârtie din caietele elevilor, în colțul de pe tablă, în pagini de jurnal și pe câteva ștampile importante.



    Prima dată vreau să îți spun că, indiferent ce ar spune oamenii pe care îi vei găzdui cu ospitalitate, tu nu ești mai mult decât o adunătura de zile. Vezi tu, ziua de maine nu va fi cu mult diferita de cea de azi. Va fi doar o alta zi. Nu va fi mai însorită, aerul va fi tot transparent, va fi la fel de frig și tu vei consuma acea zi exact așa cum am făcut-o eu. Le vei da tot 24 de ore pe zi. Cu toate acestea oamenii iubesc iluziile, de aceea te vor copleșii în prima ta zi.


     Trebuie să știi că oamenilor le plac promisiunile. Ceea ce nu le place este să le îndeplinească. Foarte multi își vor promite că, odată ce tu îți vei intra în drepturi depline, vor reuși ceva ce nu au putut face cât timp am fost eu la putere. Vor pune multă presiune pe tine. Va trebui să aranjezi câteva mariaje, ca faci câțiva oameni milionari, să ștergi câteva kilograme de pe câteva siluete și să cumperi câteva bilete de călătorie. Te vei simții copleșit, dar nu te îngrijora. Pe la jumătatea primei săptămâni vei vedea ca cei mai muti vor pasa orice obiectiv spre începutul următoarei săptămâni, spre începutul lunii februarie, spre începutul verii etc. În special ziua de luni va fi foarte solicitată, dar ea e deja foarte obișnuită, așa că s-a decis să se răzbune fiind cea care pune capăt weekend-ului (e și cea mai înjurată zi).

    Cred că aș vrea să îi înveți pe oameni că începutul de an, începutul de lună și cel de săptămână nu este mai mult decât o simpla zi. Mai mult decât un început de an, tu ești o continuare. Nu faci nimic mai mult decât să continui ceea ce eu am parcurs.

     Foarte mulți oameni au spus că am fost un an teribil, groaznic, oribil, dezamăgitor etc. Stai linișit, vor spune exact același lucru despre tine la anul. De ce? Fix pentru că tu va trebui să continui zilele pe care ți le predau. Vei avea de a face cu nenea acesta:



   Care de îndată ce îmi vei lua locul, se va muta în casa asta:



    Și de cât de bine se va odihnii acolo va depinde, în mare, întreaga omenire.

   Vei avea și tu câteva cutremure, și oamenii încă vor face accidente rutiere. În special în prima ta zi. Asa întâmpină oamenii anul. Toate celelalte atentate, dezastre naturale și erori de guvernare îți aparțin. Indiferent când le vei da drumul, oamenii vor fi mereu surprinși. Încă ceva, indiferent ce sau câte lucruri bune le-ai oferii oamenilor, orice lucru negativ le va anula instantaneu. Dar tu păstrează-ți un spirit pozitiv.

    În definitiv ai mare potențial. Poți fi cel care va putea schimba lumea pentru totdeauna. Dar asta nu depinde de tine, nici de oameni. Știi tu despre ce vorbesc. Până îți vei preda ștafeta, încearcă să ai răbdare cu oamenii. Vezi tu, ei sunt foarte repeziți și își doresc să se întâmple totul repede. Nu te lua după ei și încearcă să treci mai încet.


       
   Dacă nu vei fi un an cu totul și cu totul deosebit, îți doresc să ai zile bune și zile proaste, soare și ploi, să ai zile plictisitoare și altele surprinzătoare!

     Vei fi încă o monedă care va fi adăugată în giganta pușculiță a timpului. Cât de valoroasă va fi acea monedă, vei spune chiar tu când îi vei scrie următorului an. Eu mă pregătesc de hibernare. Nu îmi place frigul de aceea îți las ție două luni de iarnă.



    Spune-le oamenilor că eu i-am iubit mai mult decât m-au iubit ei pe mine. Ca îmi pare rău și că îmi pare bine. Hai, zi frumoasă!

     Cu drag,
 
      2016!

 

4 comentarii:

  1. Sa ai un 2017 asa cum iti doresti!!! La multi ani!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La final de an iti doresc un an mai bogat in impliniri, mai inalt in aspiratii, plin de succese!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un An Nou fericit! EU am inceput foarte zen!

    RăspundețiȘtergere